2014. szeptember 8., hétfő

Kimaradt 7.

Biztosan Ti is találkoztatok már a közvetlen környezetetekben, családban, baráti körben, vagy a játszótéren, tömegközlekedési eszközön, utcán, bárhol azzal, hogy a szülő valami elképesztő furán becézi gyermekét. Olyan becenéven szólítja, ami téged lesokkol, megdöbbent, de legalábbis elgondolkodtat, hogy vajon mire predesztinálja azt a szerencsétlen gyereket a későbbi, felnőtt korára jelenlegi, cukinak hitt beceneve. Összegyűjtöttem párat, amit az elmúlt időszakban hallottam és megpróbálok hozzá illő foglalkozásokat illeszteni…

1. Morzsa kutya
Alapvetően kedves becenév, nem a legdurvább kategóriából való. Petőfi Sándor: Anyám tyúkja c. verséből ismert Morzsa kutya hűséges jószág volt, tehát mindenképpen lojális munkavállalóval lesz dolgunk. Viszont még most nagyon ügyeljünk arra, hogy fiúgyermekünk NE vagy csak jól átgondolt helyzetben kapja e becenevet, hiszen Morzsa kutyának kifejezetten megtiltották, hogy kedvet kapjon a tyúkhúsra. Rendszeresen arra figyelmeztették, hogy inkább csak barátságban maradjon vele. Szóval kedves anyuka, ha Lajoskát "lemorzsakutyázod", ne csodálkozz, ha csatak buzi lesz nagy korában. Egyébként megfelelő foglalkozás lehet a titkos ügynök, vagy pletyka rovat szerkesztő, netán festőművész Van Gogh stílusban, mert ezen esetekben igen hasznos tulajdonság a fülhegyezés.

2. Tukacsincsilla
Ki ne emlékezne, nagy durranás volt, így nyilván az én korosztályomból való édesanyák és édesapák gondolták úgy, hogy ezt a tüneményes, bolyhos nyuszi tappancsos becenevet illesztik magzatukra. Mindenképpen egy későbbi radikális állatvédővel van dolgunk, aki előszeretettel borít majd piros festéket a gyanútlanul andalgó, bundát viselő személyekre, mindezt rózsaszín szőrmés mamuszban. Ezt leszámítva nyugodt, békés természetű, kiszámítható munkavállaló lesz, de még 46 évesen is szombat délelőttönként logopédushoz fog járni.

3. Varázscerka
Na kérem, ha fiúnak adjuk, már most jelzem, hogy szeretnék a felesége lenni nagyobb korában. Ez tiszta sor. Viszont foglalkozás tekintetében elképzelhető, hogy egy leendő híres mágussal, vagy egy meg nem értett fodrásszal, netán egy gátlástalan dealer-el van dolgunk. Egy biztos, minden tisztítószert és gyógyszert jól el kell zárni előle.

4. Kandúrlány
…. E ?????

5. Zöldborsófőzelék
Ezt azért illesztettem be, hogy elmeséljem, én hogy jártam és minek apropóján íródott e poszt. A nagyobbik lányomnak volt ez a beceneve születésétől fogva (sok egyéb mellett), de igyekeztünk csak otthon vagy családi körben alkalmazni. 3 éves lehetett, amikor úgy gondoltam, ideje bevezetni az általános kérdést: mi volt ma az ebéd a bölcsiben? Első nap: zöldborsófőzelék. Tényleg? Dájóóóó, anyuci örül, ügyes vagy, hogy emlékeztél. És hát azt Te nagyon szereted! Igaz? Második nap: zöldborsófőzelék. Ma is? Nem fogyott el tegnap, vagy mi? Biztos??? Igen? Jó, én hiszek neked. Harmadik nap: zöldborsófőzelék. Itt már elkezdtem vadul Ranschburg könyveket lapozgatni… A gyerek ma már lassan 6 éves, és jelentem, tegnap végre már nem zöldborsófőzelék volt az ebéd...


1 megjegyzés: